Thursday, July 30, 2009

My 1st Tag!!


Nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award nie:
Pemberi award neh aku panggil Kak Shima jer..terima kasih sudi meng"tag" yea..hahaha...lembab gile aku nak selesaikan 1st tag aku neh..
5 fakta menarik tentang Kak Shima neh adalah :-
1. Suka memasak - tak percaye..silalah melawat blog beliau...aku pon selalu jer try masakan yg beliau published dalam blog..hahaha..tp yg simple2 jer..
2. Beliau lah orang pertame yg jadik member blog yg ntahape2 neh..
3. Kak Shima neh manje ngan suaminyer..hahaha! hari tuh kan "saye terdengar akak bersembang2 ala2 manje gituh ngan cek abg tru hp"
4. Oh! Kek...Kak Shima neh pandai wat kek juge..aku da tempah dah dari beliau..best3! kuih mueh pon serba pandai..suke jer die neh mentoray macam2 masakan...kagum btol!!
5. Beliau juge seorang yang baek dan x kedekot ilmu..kalo x baek..xmo lah kawan! hahaha..thanks ye akak...sudi menjadi kawan saye dari sejak mule berjumpe di FBMK!..kihkihkih! tem tuh x kenal saper pon!!
Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award yg seterusnya :
1. Name somi ku Mohd. Mahrus B. Mainon. Org Tanjung Karang.
2. Name si anak Ariesha Nashwa..Kami panggil E-Sha jea..
3. Aku anak sulung dari 3 baradek..dan satu2nyer anak perempuan kepada pasangan En Hanusi dan Pn Noriani..
4. Pernah 3 kali frust bercinte (erk! tuh pon nak citer ke??)
5. Aku neh sangat2 dendam+benci ngan 2 org jer manusia di dunia ini..Sorang laki sorang pompuan..tp pompuan tuh bkn org yg rampas pakwe aku.hahahah! cesss! awat aku neh tertiberh jer..(bile la aku dapat memaafkan ngan betol2 ikhlas kan??)
6. mase tem sek.menengah dulu..aku pernah kene marah yg bukan kesalahan aku..tau dak ape aku buat?? hahahahahaha...aku tolak kerusi meje makan yg antik tuh smpi bunge kat kepala kerusi tuh patah..mase tuh mak pak aku dah kuar rumah..melihat akan kepatahan bunge kerusi tuh..aku cantumkan balik gitu aje..tp takot jugak weh!..then scr tibe2 adek lelaki aku dtg lalu tgn nyer terpegang kepala kerusi tersebut lalu tercabut balik..apakah tindakan aku....ahah! tak tahu! sape buat! kan da patah! adek aku cuak siot!!! ngeh3! jahat nyer aku tuduh die pulak..yg adek aku percaye die yg wat jadi patah..di akhir cerite..kerusi tuh dihantar blk ke kilang yg membuat nyer lalu diganti baru..dlm hal neh..xder sape pon kene marah..Cess!!
7. Ader kuiz teke kacang merah dalam sejenis radas makmal yg aku luper namenye..mirip kelalang kon tp besar...muncungnyer tirus sgt...TAU APE KAMI BUAT!!! kami buke penutup tuh dan kira la kacang merah ituh..ader 4 org budak pompuan termasuk aku..kira seploh2 pastuh msk dalam kotak kapur....hahahha! tau dak! nak kira bukan maen senang..cepat je..tp..ya Allah..nak masukkan balik kacang dalam radas makmal tuh sorang jer buleh buat...aku igt lagi kawan aku nih..May namenyer..mengigil tangan die nak masukkan balik dlm saat2 genting..tetibe sorang budak cina ni report secara kuat..CIKGU..ADE SEGELINTIR PELAJAR KIRA KACANG MERAH!!..ayat skema tul..tem neh kacang x abis masuk lagi neh!yg Cikgu kimia x percaye..die abaikan saje..hahahaha! tp sebaik sahaja cikgu matematik dtg pastuh melaungkan " Sape Ambil kacang merah saye??"..huhuhuhu...mujur siap da masukkan sume2 kacang tuh! fuhhhh~~~~di akhir citer...penyertaan kami satu kelas dibatalkan setelah disoal siasat walopun cikgu matematik pon x percaye yg kami telah mengirenyer..tp ampesss!!! hadiahnyer bukanlah selumayan mane...
8. Aku neh kalo kene selseme..teruk bagai...
9. Aku sedang nak menguruskan badan..
10. Aku mau pandai wat kek cam Kak Shima..adoyaiiii! bile mau pegi menuntut ilmu neh...
Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnye dan describe ttg mereka :
Oh! maaf kan daku..ketika ineh aku tiada byk member blog lg..make award neh terhenti di sini saje..xperkan..kan...kan..

post signature

No comments:

Post a Comment

 
Designed by Lena Graphics by Melany